Wirtualna centrala telefoniczna VPBX dla biura, restauracji, hotelu

Ten artykuł przeczytasz w 3 minuty.
5 lipca 2021

Mimo rozwoju w ostatnich latach przeróżnych rozwiązań komunikacyjnych zbliżających klientów i przedsiębiorców, nadal w wielu przypadkach niezastąpionym pozostaje połączenie telefoniczne. Początek rozwoju telefonii stanowił telefoniczny ruch ręczny, realizowany przez telefonistki central miejscowych, następnie central okręgowych, dalej międzymiastowych, a następnie międzynarodowych… Im większy był zasięg tego ruchu, tym większa musiała być liczba telefonistek i central pośredniczących w tym połączeniu. Dla przykładu przy połączeniu międzynarodowym, w ruchu ręcznym musiało brać co najmniej udział sześć telefonistek (dwie telefonistki i dwie centrale międzynarodowe, dwie telefonistki i dwie centrale międzymiastowe oraz dwie telefonistki i dwie centrale miejscowe).

Ale to już było… 😉

W tym zakresie od czasów telefonów „na sznurku” również sporo się zmieniło. Centrale telefoniczne przestały być luksusem na które stać było tylko wielkich operatorów telekomunikacyjnych. Nastała era central telefonicznych PBX (od ang. private branch exchange). Była to centrala abonencka będąca własnością i zarządzana przez użytkownika, zwykle przedsiębiorstwo lub instytucję, tworząca wewnętrzną sieć telefoniczną przedsiębiorstwa i połączona najczęściej kilkoma liniami z centralą operatora telekomunikacyjnego. Centrala PBX umożliwia zatrzymanie w sieci telefonicznej przedsiębiorstwa wewnętrznych rozmów pracowników przedsiębiorstwa, a jednocześnie obsługę normalnego ruchu telefonicznego, to znaczy rozmów przychodzących z zewnątrz przedsiębiorstwa i rozmów wychodzących na zewnątrz. Centrale PBX ze względu na koszty, używane były w dużych przedsiębiorstwach (instytucjach) zatrudniających większą liczbę osób, w których znaczna część rozmów telefonicznych to rozmowy wewnętrzne między pracownikami przedsiębiorstwa.

Obecnie większość połączeń realizowanych jest w ruchu komórkowym (mobile). Operatorzy wychodząc naprzeciw potrzebom klientów opracowali i udostępnili nową generację central telefonicznych VPBX (od ang. virtual private branch exchange). Zwirtualizowanie tej usługi pozwoliło na znaczne obniżenie kosztów rozwiązania i uniezależniło usługę od wykorzystywanego sprzętu. Dzięki temu nawet najmniejszego przedsiębiorcę stać teraz na usługę VPBX.  Firma uruchamiając usługę  zyskuje wizerunek dużej i nowoczesnej, a dzięki zapowiedzi głosowej klienci sprawnie połączą się z odpowiednią osobą, lub konkretnym działem. Wszystkie połączenia oparte są na telefonii komórkowej wybranego operatora. Dla przykładu – usługa Wirtualna Centrala Orange będąc w 100% bezprzewodowa, dostępna jest już od 49 zł + VAT miesięcznie.

 

 

 

Przedsiębiorca zyskuje:

  • Mniej nieodebranych połączeń – zawsze w kontakcie z klientem
  • Możliwość ustawienia zapowiedzi powitalnej w j. polskim i j. angielskim
  • Jeden główny numer reprezentujący firmę
  • Możliwość ustawienia wiadomości informacyjnych, np. godzin pracy firmy
  • Swobodne przekierowania rozmów przychodzących

Podobne rozwiązania oferują pozostali operatorzy telefonii komórkowej oraz niezależni operatorzy wirtualni.

W przypadku restauracji usługę VPBX warto płynnie połączyć z oprogramowaniem sprzedażowym POS. Odpowiednia aplikacja mobilna (SmartCall) zainstalowana na telefonie komórkowym poprzez sieć wifi w lokalu może w wygodny i bezbłędny sposób przekazać numer klienta dzwoniącego. Taki sposób obsługi połączeń przyspiesza proces przyjmowania kolejnych zamówień i eliminuje groźbę pomyłki w numerze telefonu wprowadzanego ręcznie przez obsługę.

Cały proces zamyka się w 4 krokach:

  1. Dzwoni klient >>
  2. Numer wyświetlany jest na telefonie z Android >>
  3. Informacja o dzwoniącym numerze, poprzez sieć wifi przekazywana jest do oprogramowania sprzedażowego >>
  4. Oprogramowanie po zidentyfikowaniu klienta wyświetla jego podstawowy adres dostawy, naliczony obrót oraz ostatnie zamówienie dla wskazanego numeru telefonu.

Firmy telekomunikacyjne wraz z rozwojem technologii oferują coraz bardziej zaawansowane rozwiązania informatyczne w bardzo przystępnych cenach. Coś co kiedyś, ze względów na koszty zastrzeżone było tylko dla największych obecnie dostępne jest dla każdego. Warto dla usprawnienia komunikacji oraz poprawienia wizerunku firmy skorzystać z oferowanych rozwiązań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.